پرداخت فوق العاده ویژه فرهنگیان با دستور رئیس جمهور/تمدید زمان ثبت نام دانش اموزان
red blue black green red blue black green امروز
مذهبی
مطالب مذهبی
عکس های مذهبی
برگی از یک نوشته
ورزش
ورزش های رزمی
اخبار ورزشی خارجی
فوتبال و فوتسال
کشتی ووزنه برداری
شناوشطرنج
توپ وپور
علمی
روانشناسی
دانشگاه و کنکور
بهداشت ودرمان
فن آوری های نوین
علمی و پزشکی
اقتصاد
نفت و نیرو
بيمه و بانک
بورس و اقتصاد
صنعت و تجارت
راه و شهرسازی
بازرگانی و صنعت
سیاسی
دولت و مجلس
تحولات سوریه
بیداری اسلامی
سیاست خارجی
رییس جمهور
فرهنگی
سینما و ادبیات
آيين و انديشه
رادیو و تلویزیون
آموزش و پرورش
موسيقی و هنر
اجتماعی
زنان و جوانان
مردم و خانواده
محیط زیست
حوادث
نظامی
دفاع و امنیتی
ارتش
سپاه پاسداران
بسیج
مقام معظم رهبری
دیدارها
پیامها




پرداخت فوق العاده ویژه فرهنگیان با دستور رئیس جمهور/تمدید زمان ثبت نام دانش اموزان
بازدید : 235 |

آموزش و پرورش را سیاسی اداره نکردم

وزیر آموزش و پرورش در سخنرانی های پی در پی که این اجلاس داشت همواره به فرهنگیان و مدیران آموزش و پرورش، رئیس مجلس و رئیس جمهور تاکید که آموزش و پرورش را سیاسی اداره نکرده است. او در سخنرانی های پی در پی اش به تشریح فعالیت هایش در طول 4 سال گذشته اشاره کرد که از جمله آن می توان از تدوین سند تحول بنیادین، افزایش بودجه آموزش و پرورش به بیش از 15 میلیارد تومان، انجام 170 اقدام تحولی، عدم توقف فعالیت های آموزش و پرورش حتی در ایام تعطیلات و نوروز و هوشمندسازی مدارس نام برد.

تفکیک تدریس سبک زندگی برای دانش آموزان دختر و پسر

پرداختن به سبک زندگی ایرانی- اسلامی مدتی است مورد توجه مسوولان در حوزه های مختلف قرار گرفته است به فراخور آن نیز آموزش و پرورش خود را مسوول برای پرداختن به این موضوع می داند.

به همین دلیل رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزش و پرورش از تدوین کتاب سبک زندگی به صورت جداگانه برای دانش آموزان دختر و پسر و تدریس آن از سال تحصیلی جدید در دوره متوسط خبر داده است.

محی الدین بهرام محمدیان با اشاره به شتاب مطالبات اجتماعی گفت: این کتاب مبتنی بر حوزه یادگیری مطالعات اجتماعی که متکی بر هویت ملی و دینی، قومی و انقلابی است که درس اول آن نیز با عنوان خودشناسی برای دانش آموزان تدوین شده است.

او همچنین توضیح داده است: این کتاب برای دختران و پسران به صورت جداگانه تدوین شده است. سبک زندگی دختران در خصوص بلوغ و بهداشت جنسی دو فصل اضافه شده که ضروری است در کلاسهای چند پایه برای تدریس این دو فصل تمهیدات لازم اندیشیده شود.

محمدیان همچنین با اشاره به تالیف کتب جدیدالتالیف گفت: کتاب های جدیدالتالیف را پس از مرگم لای کفنم بگذارید چرا که اعتقاد دارم این کتاب ها شفاعتم را می کنند.

فروش اموال غیرمنقول آموزش و پرورش

رئیس سازمان نوسازی مدارس همچنین از فروش اموال غیرمنقول آموزش و پرورش خبر داده و گفته است: امسال همچنین به آموزش و پرورش اجازه داده شده تا با رعایت قانون اساسی و قوانین حاکمیتی اموال غیرمنقول مازاد خود را پس از تغییر کاربری و انتشار مزایده عمومی به فروش برساند و درآمد حاصل از آن صرف تجهیزات هوشمندسازی مدارس و تکمیل پروژه های نیمه تمام خیرین شود.

مرتضی رئیسی، همچنین از اختصاص 50 درصد عوارض واردات سیگار برای ساخت فضاهای ورزشی در داخل مدارس خبر داد.

این مصوبه را مجلسی ها امضا کرده و از این به بعد به ازای وارد کردن هر نخ سیگار 20 ریال دریافت می شود که در مجموع 50 درصد عوارض واردات در اختیار سالن سازی برای مدارس قرار می گیرد.

 او با بیان اینکه در سال 92 در بودجه پیشنهادی دولت همه اعتبارات عمرانی از جمله اعتبار عمرانی آموزش و پرورش کاهش یافته بود، توضیح داد: با اصلاحات صورت گرفته نه تنها این کاهش جبران شد، بلکه اعتبار 235 میلیارد تومان نیز افزایش یافت.

پرداخت فوق العاده ویژه فرهنگیان در حقوق تیرماه

سی امین اجلاس روسای آموزش و پرورش همچنین گویای اخبار خوشحال کننده ای نیز برای فرهنگیان بود.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش از اضافه شدن فوق العاده ویژه فرهنگیان به حقوق تیرماه آنها با دستور مستقیم رئیس جمهور خبرداد.

به گفته وحید کیارشی،  .این فوق العاده ویژه در چارچوب بند 5 ماده 68 قانون مدیریت خدمات کشوری دیده شده که تیرماه اجرایی می شود .

وی با اشاره به افزایش حقوق فرهنگیان نسبت به کارمندان دولت گفت: میانگین حقوق و مزایای فرهنگیان با احتساب ضریب سالانه 12 درصد، 23.2 درصد رشد کرده است این در حالی است که برای کل کارکنان دولت 15 درصد رشد حقوق داشته ایم.

پایان تیرماه آخرین فرصت دانش آموزان جامانده از ثبت‌نام

در شرایطی که دبیر ستاد ثبت نام اعلام کرده بود که تاریخ ثبت نام دانش آموزان در مدارس تا 15 تیرماه است و دیگر این زمان تمدید نمی شود ،اما همچنان ثبت نام ها برای جاماندگان ادامه داد.

به گفته قاسم مستقیم،  ثبت نام دانش آموزان میانه پایه و ورودی به پایه های جدید تحصیلی به اتمام رسیده است و دانش اموزان جا مانده از ثبت نام تنها تا پایان تیرماه برای ثبت نام فرصت دارند.

ثبت نام دانش آموزان جامانده که به صورت موردی به مدارس مراجعه می کنند تا پایان تیرماه در روزهای دوشنبه و چهارشنبه انجام می شود. ضمن آنکه ثبت نام دانش آموزان میانه پایه از سوی مدیران مدارس انجام می شود و دیگر نیازی نیست دانش آموز یا والدین برای ثبت نام به مدرسه مراجعه کنند.

وی درباره اینکه با توجه به تعطیلی زودتر از موعد مدارس، آیا سال تحصیلی زودتر از مهرماه آغاز می شود، توضیح داد: سال تحصیلی جدید نیز همانند سال های گذشته از اول مهر ماه آغاز شده و هیچ برنامه ریزی برای آغاز زودتر سال تحصیلی دانش آموزان انجام نشده است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : پنج شنبه 20 تير 1392برچسب:,

مطالب گذشته

·

درمان افسردگی و پوچی با یاد خدا ! ارسال در : 1394/03/18 21:31

·

بیانات در مراسم بیست و ششمین سالروز رحلت حضرت امام خمینی رحمه‌الله ارسال در : 1394/03/18 21:17

·

خبر آمد خبری در راه است . . . ارسال در : 1394/02/24 22:24

·

آقای من، بحق نازدانه اتان علی بن موسی الرضا(ع)، فکری به حال ما کنید..... ارسال در : 1394/02/24 22:21

·

بدون شرح... ارسال در : 1394/02/24 22:14

·

لبیک یا امام خامنه ای ارسال در : 1394/02/24 22:10

·

حاشیه های دیدار رهبری از نمایشگاه کتاب ارسال در : 1394/02/24 21:54

·

دیدار جمعی از معلمان با رهبر انقلاب ارسال در : 1394/02/24 21:49

·

و مکرو و مکر الله ولله خیر الماکرین ارسال در : 1394/02/05 12:47

·

کنارتودرگیر آرامشم ارسال در : 1394/02/05 11:33


بسم رب الشهداءوالصديقين سخنان مقام معظم رهبري و راهكار هاي ايشان در سخنراني هاي مختلف ما را بر آن داشت تابه جبهه جنگ نرم عزيمت كنيم می خواهیم هوای آلوده فضای مجازی را تغییر دهیم ولو به اندازه نفسی و باری از دوش ولیمان برداریم ولو به اندازه ارزنی ... البته اگر خدا بخواهد ان شاء الله يا علي ********************* مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای: امروز شما ببینید وسائل تبلیغ در دنیا چقدر متنوع شده؛ این طرف دنیا یک نفر جوان پای یک دستگاه کوچک می‌نشیند و افکار، تصورات، تخیلات، پیشنهادهای فکری و پیشنهادهای عملی را از سوی هر کسی – بلکه هر ناکسی – از آن طرف دنیا دریافت می‌کند! امروز اینترنت و ماهواره و وسایل ارتباطی بسیار متنوع وجود دارد و حرف، آسان به همه جای دنیا می‌رسد. میدان افکار مردم و مؤمنین، عرصه‌ی کارزار تفکرات گوناگون است. امروز ما در میدان جنگ و کارزار حقیقی فکری قرار داریم. این کارزار فکری به هیچ وجه به زیان مانیست؛ به سود ماست. اگر وارد این میدان بشویم و آن چه را که نیاز ماست – از مهمات تفکر اسلامی و انبارهای معارف الهی و اسلامی – بیرون بکشیم و صرف کنیم، قطعاً بُرد با ماست؛ لیکن مسأله این است که ما باید این کار را بکنیم.




طراح قالب ملودیوس